Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

söndag 3 juni 2012

Kan det hända en kan det hända alla!

Vad hände egentligen med "kom som du är", "älska mig för den är jag är inte den jag borde vara", "människans fria vilja" och "störst av allt är kärleken".

Jag skulle nog kunna skriva en novell nu, eller för all del tre, men jag gör inte det av respekt för människan i fråga som idag finns i mitt huvud och jag bara är så himla ledsen för hans skull...förvånad och förbannad och förvirrad med.

Över lag har det av olika anledningar vart mycket sådana tankar det senaste men idag kändes det bara som ett stort BLÄ eller pricken över i. Kan saker gå till på DET sättet så kan saker gå till precis hur fan som helst, när fan som helst och vem fan som helst kan drabbas.

På Onsdag eller Torsdag tänker jag iaf vara den vän jag hoppas mina vänner hade vart för mig i samma situation. Jag samlar mina nerver och kör upp till Stockholm (mitt första besök i huvudstaden till råga på allt och med mitt sinne att köra i storstäder så vet alla som känner mig väl vad det innebär, MEN jag ser förbi allt det just nu) för att hämta hem någon jag tycker förtjänar bättre, någon som är värd det.

Mänskligheten är vidrig ibland och andra gånger helt underbar. Till saken hör att man undrar ju hur länge ett hopp om ärlighet kan byggas när så många jobbar så hårt för att riva andras tillvaro.




Ja.



3 kommentarer:

  1. Du är den finaste vännen någon kan ha ! Jag älskar dig <3

    SvaraRadera
  2. Det låter som en riktig vän, det är sådana människor som man behöver ha runt sig i svåra situationer!! Har ingen aning om vad som har hänt, men det låter fruktansvärt?! :-(

    SvaraRadera