Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

söndag 18 december 2011

Ja jisses vilken aktiv blogg detta blivit...not.

Nej jag har liksom inte riktigt samma ork som förr, krafterna sinar snabbt och de gånger dom inte gör det så vill jag helst göra saker jag saknar.

Igår var jag på revyn, älskar det stället men kan bli trött på att saker förväntas lösa sig självt, bortsett från en handfull människor, alltid desamma, som sliter och pusslar ihop saker och ting. Eloge för det iaf!

Emma var hos oss igår, likväl som Samuel och Joanna och Jens och Arwen en stund. Det var trevligt som attan men vi kom sent (tidigt?) i säng och det betalade sig väl en aning idag men jag hade ju förmånen att ligga jag...tur man har så fin make som man har <3.
Många hysteriska (en del kanske övertrötta) skratt blev det iaf...o det läker kroppen :-)

I veckan ska jag fördela mina krafter väl, det ska städas och slutföras lite mat inför jul (mamma har dock ordnat en hel del så jag känner faktiskt ingen panik över detta). Fick just tipset att ta regelbundna raster, precis som på ett jobb, dock med regeln att rasterna ska vara längre och tätare. Låter faktiskt rätt smart.

För övrigt fungerar Tibro som vanligt och hur mycket (eller lite) man än vill dölja saker så fungerar det inte...;-) Jag kanske skriver ett uppretande åsiktsinlägg om den saken en annan dag :-D

Nu ska jag städa rent hos djuren och sen ska Jonas o jag krypa ner o se på nått ihop <3

Ha det gott mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar