Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

måndag 9 mars 2015

Kan själv.

Idag har barnen haft studiedag. Ihop med all sjuka som har vart i det här huset så känns det som de är hemma mer än jämt just nu ;)

Jag har en längre tid fundrat på att försöka slutföra de grejer som är kvar att göra på huset.
Dock har det fattats motivation eftersom vi sprang in i den berömda renoveringsväggen. Dessutom fattas ekonomin.

Men idag beslutade jag mig för att börja med sovrumsingången. Det sattes en dörr där från början men den var ivägen och det blev trångt. Vi satte ett draperi istället.

Dock har själva ingången vart oklädd och inga foder har kommit upp.
Det är svårhanterligt eftersom ingenting är standard och speciallösningar är nödvändiga.
Jag har funderat på lösningar till just denna dörren ett längre tag. Idag mätte jag upp och åkte upp till Bröderna och var en krävande kund tills jag fick tag på allt jag behövde.

Hem och plocka fram fogsvans och spik. Satte igång direkt. På två och en halv timme lyckades jag få ett godkänt resultat. Det är inte snickarbyggt...men det är helt ok.

Fixade kvällsmat efter det och nu har barnen gått och lagt sig. Jag ska göra det samma.
Måste ut med vovven först bara :)

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar