Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

tisdag 10 mars 2015

Kan själv del två

Ja det var ju lika bra att fortsätta när lust och motivation fanns. Nu har alla våra dörrar i hallen allmogefoder och snygga kanter.
Det låter kanske inte som någon stor grej men när mått varierar från bit till bit så finns inga genvägar och inga generella lösningar. Allt kräver måttanpassning och speciallösningar...varje bit för sig. Man.får mäta innan och tänka till. Åka till  brädgården och försöka hitta lämpliga grejer...varje del för sig, sen hem och hitta monteringslösningar för varje del. Efter det ska det helst se lätt och enhetligt ut.

Jag tycker allt att jag har lyckats bra med det. Det finns fel och på några ställen är det lite snett. Men det duger och när färg kommer på så är jag säker på att det bara är jag som ser skavanker. Det är hur som helst 200 ggr bättre än innan!

Kvar är nu tak och golvlister inne och sen är faktiskt insidan av huset färdigställt för första gången på 9(!) år!

Nu får det dock bli en paus innan nästa steg. Ekonomin måste hinna med också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar