Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

lördag 21 mars 2015

En dag då mycket händer.

Solförmörkelse idag. Den missade jag. Jag sov. Missade nog en Fredagsfika med pappa med för han hade ringt :(

Sen var det "rocka sockorna". Alla verkar ha uppfattat dagen olika. Vi deltog, jag och barnen. Dels för att en 10-åring ville hylla sin syster trots att hon är annorlunda (Downs syndrom) och eftersom alla barn bör vara välkomna till livet och familjelojalitet är viktig för mig så tyckte jag det skulle uppmärksammas att ett barn ville ge sin syster denna strumpaktion.
Dels för att vi vet en del om "annorlunda" i andra perspektiv här.
Djupare än så tänker inte vi dra det, på något plan ;)

Jag bar vitt idag också. Som stöd för människor som förlorat ett barn.
Detta går (på ett sätt) hand i hand med "rocka sockorna". Barn som blir till förtjänar att bäras och födas och värderas som liv.
En del har inte samma tur eller samma lycka att få behålla sina barn.
För dessa bar jag vitt idag.

På ett mindre djupsinnigt plan har vi vart i Skövde och köpt skor. Båda barnen och Jonas fick skor. Jonas köpte sig en vårjacka.
Pontus fick även nya fotbollsskor eftersom säsongen snart kickar igång.

Pontus tog även sina sparade pengar och köpte en ny kickboard.
Kvällen spenderades med familjen och Samuel och Joanna.

Nu är det allt dags att sova.

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar