Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

söndag 31 juli 2011

Sally: Social träning

Min lilla ögonsten Sally har av någon okänd anledning inte varit jättelycklig över att hanteras i och ur buren eller klappas i buren. Jag håller på att träna henne socialt på flera plan och bestämde mig idag för att låta henne röra sig lite mer fritt inomhus för att hon ska få överblick över vem jag är. Jag la mig på en filt på golvet och efter en stunds klättrande, pratande och luktande på mig så fann tösen sin plats i vardagsrummet, när hon lagt sig till lugn och ro fick jag både klappa, prata, komma nära och mata med sallad, mindre kul var det att fånga in primadonnan igen, men det är en annan saga ;-)

Bilder från njutande i frihet serveras härmed:




1 kommentar:

  1. Vilken go kanin. Hoppas att ni mår bättre och hittar en bra stödfamilj till er tös.

    Kram, Mia.

    SvaraRadera