Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

söndag 15 juli 2012

Finns alltid här

Lady Antebellum Never alone, svensk tolkningstext, Ellen Hagerö (kopieringsförbud)




Må små änglar dig skydda
Oro dig lämna
Ödet dig bära
När tiden når dit

Du ska ha så det täcker
Trots motstånd som räcker
Känn i ditt inre
Jag finns alltid här

Låt dig skratta till tårar
Finn vänner värt namnet
För vart år som sen går
Deras vikt blir till guld

Du ska vinna
va ödmjuk
Le mer än du grubblar
Åh om du sen tvekar
Jag finns alltid här

Finns alltid här
Jag finns alltid här
Jag bär upp varje steg på din stig
När du kämpar totalt
Åh vart du än går
Så stannar jag där
Troget jag stöttar dig
Följer dig
Fram till du hittar din väg

Jo jag tänker va ärlig
Allt går inte mota
Jag kan inte stoppa
Stormar som går
Så när brisen blir kraftig
Oh rädslorna vaknar
Känn då min kärlek
Jag finns alltid här


Finns alltid här
Jag finns alltid här
Jag bär upp varje steg på din stig
När du kämpar totalt
Åh vart du än går
Så stannar jag där
Troget jag stöttar dig
Följer dig
Fram till du hittar din väg

Må små änglar dig skydda
Oro dig lämna
Så ödet dig bära
När tiden når dit
Åh när brisen blir kraftig
Oh skräcken vill vakna
Känn då min kärlek
Jag finns alltid här


Finns alltid här
Jag finns alltid här
Jag bär upp varje steg på din stig
När du kämpar totalt
Åh vart du än går
Så stannar jag där
Troget jag stöttar dig
Följer dig
Fram till du hittar din väg


Troget jag stöttar dig
Följer dig
Fram till du hittar din väg











1 kommentar: