Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

måndag 16 januari 2012

Men ändå...

...ja ny dag och se, jag lever ju faktiskt än. Grät som tjosan hela kvällen igår och slutligen somnade jag.
Idag har jag vart på IUP med Zanna och för henne går det bara bra i skolan. Fröken Le tyckte hon hade insatta och aktiva föräldrar. Ska jag tänka efter så är det väl så, att hon har det, även om aktiv kan definieras och genomföras på olika sätt. Mina barn är fina individer och vi jobbar hårt med massa kärlek i den här familjen för att klara oss.

Jonas kom slutligen iväg till tandläkare. Han har haft ont i käke o när varken VC, jour eller Ö-N-H hittade problemet så blev det slutligen tandläkaren som då kunde avslöja att Jonas är så sammanbiten så han har slitit ner hela emaljen samt är sne i hela bettet...hej och hå. Nu blir det bettskena och vi får nog (även om han vägrar) lägga upp en behandlingsplan för hans stackars tänder som han inte vart hos tandis med sen vi blev ihop. Slut med dumheter.

Pontus har påbörjat behandling för nattvätningen och den fungerar nu under första veckan till 50%, ska höja snart och hoppas på ytterligare förbättring. Han är lycklig för var morgon han slipper börja med duschkaos.

Idag skulle min morfar fyllt 100 år. Jag minns inte jättemycket av honom för jag var 5 när han gick bort men jag hoppas han har det bra med mormor där han är nu.

Jag har redan lagt mig en gång idag...men kom på att jag glömde min egna kvällsmat så jag var uppe och åt det, fisk och äggsås med brysselkål. Gott.

Idag ska jag utdela en dagen ros...nä jag tar 3:


@---,`------ Mor & Far

@---,`----- Barnen

@---,`----- Jonas



Lite lättare idag, en dag i taget.

Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar