Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

måndag 23 januari 2012

Hejsan hoppsan...

...fallerallan...

Ja, jag lever faktiskt FORTFARANDE! Trist för er som önskade alternativt trodde annat ;-)

Erik och Jenny har fått en gosse för en vecka sedan, jag är glad i hela kroppen för det!
Eftersom jag har rycket på att virka amigurumis just nu (när jag orkar och händerna klarar) så har jag virkat en liten barnvagnsdekoration till lille Love som han ska få (frihand):




För den som nu inte ser mig på facebook så kan jag väl visa några andra exemplar, det är blandat frihand och enligt mönstervirkning ur en bok som jag fick av Jonas goa arbetskamrat Sandra:

Detta är min nummer 2 och den snodde Zanna ;-)

Nummer 3 blev till lilleman, en liten Dino som räcker ut tungan :-)

:-P

Min personliga favorit och nummer 4. Zombiebot/Woodoo. Den gav jag till Pernilla :-)


Dom är väldigt små ska jag tillägga, jämförelse med en tändare här som ni ser ;-)

Tja, i övrigt äter jag ganska mycket GI-anpassat och laktosfritt nu, det går bra men nån vidare skillnad i leder kan jag inte säga att jag märker, kan ju bero på att jag fuskar än lite. Men min IBS är så himla mycket bättre och tro mig DET är ingen liten förbättring.
I helgen orkade jag med att hälsa på revyn på lördagens tidiga föreställning, kul att träffa alla och skönt att visa mig själv att jag inte dör... På Söndagen kom mamma o bjussade på sällskap och kalops...trevligt och gott :-)

Nu ska jag natta mina fina kids och sen när Jonas kommer från pingis ska jag nog sova...har vart riktigt trött idag och imorgon ska jag hälsa på hos min fina Emma så då vill jag gärna ta mig upp :-D 

Ha det fint gott folk! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar