Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

måndag 1 juni 2015

Pontus 10 År!

Idag fyller min älskade son 10 år.

Vi firade för fulla muggar igår och det var en nöjd grabb som gick och la sig.

Det blev besök av morbror Samuel och kusin Joanna. Morbror Jens och kusin Arwen var här i Fredags.
Mormor och morfar kom och Penilla och Anders var här och uppvaktade.

Nästan varenda grej på önskelistan slog in. Visserligen gick en boll sönder efter mindre än en timma men vi utlovade en ny faktiskt...vi funderar på om vi gjorde fel vid uppblåsningen.

Tack alla som uppvaktat lilleman!

Helgen har gått i ett i det stora hela. I Fredags var som sagt Jens och Arwen förbi. Vi hade innan det kastat oss in till Skövde för att införskaffa hela skor till Pontus.
På kvällen kom Emma med systerdottern Alva. Härligare unge får man nog leta efter 😃

På Lördag var det klassfotbollen. Det var som varmast 7 grader och det hällregnade precis hela tiden.
Vi var så blöta och kalla när vi kom hem!

Idag har jag haft ett bakslag och legat precis hela dagen.
Jonas tog sig i kragen och sökte vård för en smärtsam skada men någon hjälp blev det inte. Nästa gång blir jag med. Dom har ingen aning om hur smärttålig Jonas är och säger han att det gör olidligt ont...då pratar vi ont.

Nu blir det sängen. Hoppas på en bättre dag imorgon. Får ändå glädjas åt helgen och alla fina människor som var en del av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar