Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

tisdag 14 april 2015

Otroligt generösa människor

Så är jag återigen nattvaken. Jag brukar ge upp efter en viss tid, stressen att inte somna gör det bara än mer omöjligt.
Då, när jag har gett upp, brukar jag spela musik lite lågt och jag tänker ofta och mycket.
Tankarna försöker jag hålla positiva och främjande.
Det var tex dessa tankestunder som ledde till att hallen fick sina dörrfoder.

Idag (nu) har något annat positivt slagit rot i mina tankar.
Jag är omgiven av väldigt generösa människor.
Människor som ställer upp med djurpassning, barnpassning, husvakt. Människor som hjälper mig i situationer som behöver lösas snabbt.
Människor som skänker oss saker när olyckor sker (senast var mobiltelefoner på schemat).
Jag hade till och med turen att jag fick kläder till Pontus idag. Kläder som han verkligen gillade och stolt drog på sig och drog ut och visade för grannungarna.

Alla dessa människor ger allt detta utan att kräva något. Jag är så tacksam!
Jag hoppas att jag på någotvis kan ge tillbaka allt fint ni gör för oss när ni behöver.
Jag kommer iaf tillämpa "pay it forward" och ge sådant vi har till andra som får användning av det.

Tack alla ni som ger av er själva. Ingen nämn och ingen glömd!
Ni gör alla livet lite extra fint!
Godnatt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar