Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

onsdag 16 november 2011

Saknar ni mig?

Det tror jag iofs inte. Men jag har inte bloggat på ett bra tag.
Just nu är jag sjuk, kraftigt virus med blåsor i halsen. Pontus har krupp och ont i halsen.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva egentligen.
Sally lämnade ett tomrum som gjorde att Bella började matvägra, trots att dom aldrig satt i samm bur.
Sen när Anders blev dålig beslutade vi att skaffa en liten symbolisk kämpe att rå om. Brunte, ett marsvin som är lika mjuk och fin som Anders själv.

Revyn har börjat kicka igång men jag har vart lam med skrivadet i år, det blev en entrélåt iaf.

Över lag fattas det energi och jag känner mig allmänt dränerad och asocial. Det behöver inte vara en dålig sak så länge jag kan välja, men det kräver en hel del förståelse hos nära och kära.

Jonas jobbar och sliter. Han har bjudit ut mig på julbord med hans arbetskamrater och jag är faktiskt lite nervös över detta, men ser fram emot lite kvalitétstid.

Katterna växer och frodas, alla tre. Dom härjar just nu en del så inte mycket får vara helt i fönster mm, blir kul med advent och senare julgran hahahaha.

Bella bus har hoppat upp i soffan

Triss i skönhet.

Nytillskottet Brunte!

Vi vilar gärna tillsammans!

Bus i nya tunneln.

Linslus.

Det har vart Halloween, vi gjorde minipumpor i år!

Lös så fint så!

Min lillebror skulle på maskerad, han fick bli makead av mig.

Barnen gick ut på Trick and Treat

Djävulens fru och döden.

Min fina dotter på väg till ett disco!


Världens finaste grabb!

Världens gulligaste syskonpar springer stafett med oss i revyn!


Nu orkar jag inte sitta här mer, kan knappt svälja! P&K


2 kommentarer: