Jag skulle tömma systemet och insåg då att ett rör var av *sucka* Ringde Arthur som kom o kika. Röret gick tack o lov till den redan trasiga AC:n, så vi klippte helt sonika av det.
Hittade iaf en avhällningspip till kylarsystemet, tömde på glykol o i med vatten...sen provtur. Bilen gillade kalla vattnet och gick på fin temp ett tag, tills jag vred upp kupéfläkten, ja dåååå minsann rusade tempen upp. Jag fattar inget.
Så nu blir det verkstad igen, frågan lyder som följer: Tror ni på VATTENPUMPENS VINGAR, TERMOSTATEN HAR PAJJAT, TEMPGIVARNA INDIKERAR FEL, KYLAREN HAR LAGT AV eller möjligen ETT ELFEL?
Jag hoppas på tempgivarna, dom är som små klossar o verkar helt klart billigast! Stackars röda faran ;-)
Om bara en liten stund ska Pontus och pappa Jonas gå på Bio - Filmen Rio, här i Tibro. Något grabbhalvan ser fram emot. Zanna är hos sin underbara avlastning och dom skulle till Mösseberg och njuta. Själv har jag hållt igång sen i fm vilket då innebär att det är dags för vila...allt för balansen...eller hur var det nu?
hade typ samma problem på min lilla punto, termostaten trasig..bilfan kokade, ingen tempmätare inne...låter som 17 om fläkten så jag hörde o märkte inte att den kokade..inte bara en gång utan säkert 7 ggr...lämnade til kompis verkstad, bytte termostat o div andra saker för 1800 dyra pengar..hade bilen en dag..tok kokar..ja då ggick ju topplockspackningen...nästa tur till verkstad...2400 ännu dyrare pengar...men nu borde den fungera ett par år..
SvaraRaderaSaken är den att min kokar inte fast den signalerar fel, meeeen nu är den helt död så vi tror batteriet retades...hoppas på det o en givare isf.
SvaraRadera