Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

fredag 18 september 2015

Inaktivitet.

Det är inte så aktivt här på bloggen nu för tiden. Det är flera områden jag troligen uppfattas som lite oengagerat oaktiv.
Det är inget som har förändrats med mig som person. Jag har bara prioriterat min egen återhämtning framför allt annat jag brinner för. På sikt hoppas jag orka med allt jag älskar. Debattera, skriva krönikor och strida för allt jag tror på med full kraft.
Jag smyger i kulisserna lite så länge.

Min egen återhämtning ja...jo jag hänger i. Har bokat tid för att får ett FaR, Fysisk aktivitet på recept.
Tanken är att det blir gymmet under höst och vinter, försiktigt och med balans. Med recept på träningen så blir min månadskostnad lägre och om drt nu blir ett bakslag så kan jag säga upp kortet.

Just nu är jag med på internetchallenges och plågar mig med dessa. Några stavgång har det blivit med. Jag stukade ju foten för ett tag sen och den bråkar sedan dess. Väldigt smärtsam på insidan och det är frustrerande och skapar irritation. Men jag har inte gett upp trots det.
På Onsdag börjat zumban igen.ovh det ska bli gött att få bryta av med något som är roligt på riktigt.

I helgen är det fullbokat. Jonas springer sitt första Actionrun och Zanna fyller 13!

Nu blir det en stunds vila. Hoppas ni får en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar