Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

torsdag 16 juli 2015

Troligen tröttnat

Ja...det är kanske så att ni tröttnat på allt jag tjatar om nu. Det är mycket joggande och trädgårdssysslor och liknande.
Men sluta läs om det inte passar. Har inte känt mig levande på nästan 10 år. Kroppen som aldrig orkat och ett huvud som bara lagt av.
Plötsligt så kan jag något. Orkar något. Jag är livrädd för att det bara ska ta slut. Att all energi ska ta slut igen.
Mitt i all rädsla känner jag ett verkligt hopp att kunna ta mig tillbaka till verkligheten, att kunna jobba vore det absolut ultimata. Bara tänk om...
Jag kan verkligen inte med ord förklara vidden av att gå från sängliggande och fullkomligt slutkörd till att klara röra på mig. Kunna andas och komma utanför hemmet.
Därmed kommer de som väljer läsa få stå ut med tjatet.
Idag hade latmasken funnit mig och jag tänkte ligga kvar i sängen. Har haft ont i dag med, ont som var dag såg ut för ett tag sen. Men jag bytte om och fick med mig Pontus, vi cyklade till Rankås tur och retur och jag sprang 2,5an.
Ja, jag kan nog snart kalla det delvis löpning. Tiden kryper neråt nämligen.
Det händer grejer med kroppsformen med. Huvudet hänger inte med. I helgen var jag spontant ute en sväng. Trevligast på kvällen var att hänga hos Marcus och Sofia och bara tjöta en stund. Jonas blev också med!
Jonas gör också grymma framsteg. Idag var han på rehabcenter och de verkar ha funnit problemet med hans axel. Hoppas verkligen deras lösning kan göra honom smärtfri. Tränar gör han som få och han har gått ner massor.
Jag älskar den mannen. Det finns verkligen ingen som är så lojal och älskvärd som honom. Utan honom hade jag aldrig någonsin orkat med allt.
Igår klippte jag gräset med en handjagare. Det var riktigt jäkla svinjobbigt så jag letade upp en elgräsklippare på blocket som jag hämtade idag.
Zanna har bakat kärleksmums idag. Alldeles själv. Så himla duktig och blir stor så fort.
Igår gick vi igenom tvättmaskinen med 
Pontus han kickar och cyklar. Simskolan slutade förra veckan och han tog brons och en massa andra olika märken! Den här sommaren har han vuxit mycket i sig själv och jag får inse att mina två älskade ungar är inte små längre.
...ja också Liten då...hon är väl mest där jag är. I så stor utsträckning hon bara kan 
Nya träningstights som mamma köpte!

Utgång i helgen.

Liten söt Liten.


Jag provade en klänning jag köpte för ett tag sen för att försöka se själv hur kroppen ändras.

Till höger är på rankåsstafetten. Vänster i Lördags.

Genomsvett efter att ha klippt med handjagare.

Monterat cykelkorg och nya elgräsklipparen...den låter som en dammsugare 😂

Zannas farligt goda kärleksmums!

Rundan med Pontus idag. Inget gnäll på den gossen på hela vägen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar